اسلاید

ارتقاء سطح خدمات کارت کیشوندی باید با مشارکت همه لایه های اجتماعی صورت گیرد

علی سوری؛ مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در نشست ارتقاء خدمات کارت کیشوندی و نقش موثر جوامع و صنوف گردشگری گفت: کیشوندی “سوپرآپی” است که خودش به عنوان مجموعه ای از پلت فرم ها تعریف می شود که به صورت پکپارچه خدمات مختلفی را می توانند در بخش خصوصی و دولتی به کیشوند و کسی که دارای کارت کیشوندی است ارائه کند. مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای دست یافتن به چنین مدلی مطالعات گسترده ای انجام شده و در دنیا چند کشور هستند که چنین مدلی را در سطح  بسیار گسترده تر مدیریت می کنند، گفت: اینگونه سوپر آپ ها کارشان این است که به عنوان یک موتور رفتار ساز اجتماعی اطلاعات مختلفی که فرد می تواند از رفتار و زندگی خودش تولید کند، تحلیل کرده و بر اساس آن تحلیل، روند رشد و سیستم امتیازدهی بدست می آید و روی آن امتیاز، خدمات خاصی به شهروندانشان ارائه می دهند. سوری افزود : یکی از مهمترین مسائلی که در این میان برای یک  کشور تعریف می شود موضوع کارکردن روی سبک زندگی اجتماعی برای خوشحال نگه داشتن مردم آن کشور است و در تلاشیم تا این سیستم در جزیره کیش هم اجرا شود. کارت کیشوندی باید به جایی برسد که آن کسی که این کارت را دارد و کسی که ندارد باهم تفاوت اساسی داشته باشد و انگار یک کیشوند خدمات بهتری دریافت می کند.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش افزود : کشورهای متعددی که این کار را پیاده کرده اند مورد مطالعه قرار داده ایم  و امارات؛ ترکیه؛ قطر؛ آلمان؛ سوئیس از جمله کشورهای مهمی هستند که این موضوع را در کشورشان پیاده کرده اند. وی افزود: علاوه بر اینکه موتور رفتارساز اجتماعی در این چرخه شکل می گیرد، موتور رفتارساز اقتصادی هم می تواند ایجاد شود . مثلا در لوسیزن صنوف گردشگری افت درآمد دارند و فضای رکود حاکم می شود اما با این طرح می توان امتیازاتی در نظر گرفت و با دخیل کردن کیشوندان رکود اقتصادی را متعادل کرد. سوری با اشاره به اینکه تخفیفات طبق فرایندی به کیشوندی که امتیازات مورد نظر را کسب کرده داده می شود و هم بخش خصوصی و دولتی در این چرخه درگیر خواهند شد. وی با بیان اینکه این حوزه، حوزه گسترده ای است و می توانیم جایگاه واقعی کارت کیشوندی را برگردانیم افزود: باید بگویم کیشوندی کار حاکمیتی نیست و یک حرکت اجتماعی در این خصوص باید شکل بگیرد چون همه حاکمیت ها از جمله سازمان منطقه آزاد کیش این توان را ندارد که همه لایه ها را هماهنگ نماید و قطعا شدنی نیست  و برخی امور حتما باید توسط بخش خصوصی انجام شود. سوری با بیان اینکه این طرح گستردگی قابل توجه و لایه های متعددی دارد برخی مسائل فنی و اقداماتی که تاکنون انجام شده است را تشریح کرد. سوری دیزاین فرآیند؛ برند بوک، استاندادهای swot ، طراحی مدل گردش مالی، اجرا و توسعه است را تشریح کرد و افزود: این فرایند فرایندی خطی نیست و لازم است برخی بخش ها بصورت موازی و یا متوالی اجرا شوند و توسعه پیدا کنند.

سوری همچنین در این نشست  گزارشی زیرساخت های الکترونیکی و تارنمای”کیش پلاس” را به حاضران معرفی کرد و آپ های مای کیش، کیشوند پلاس، آپ پرداخت جزیره و بکار گیری هوش مصنوعی برای دست یافتن به اینکه که به چه کسی چه تخفیفی بدهیم؟ را تشریح نمود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در بخش پایانی سخنان خود گفت:  جمعا ۱۸ حوزه قرار است کار امتیازدهی به کیشوند را انجام دهند و ۱۲۸ شاخص رفتاری و عملکری با ۴۸ روش مختلف آزموده می شوند و امتیاز می گیرند. وی گفت : ۱۱ پکیج تشویقی؛ ۴ پکیج تنبیهی و ۹ پکیج آموزشی در کل فرایند دیده شده است و ۱۶ سرویس اصلی نیز توسط “مای کیش تدارک” دیده شده  تا در نهایت کارت کیشوندی بتواند مانند کارت ملی عمل کند و در واقع دارنده کارت کیشوندی سیتیزن کیش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا