اسلاید

تبدیل جزیره کیش به الگوی ملی «گردشگری ایمن و بیمه‌پذیر»

به گفته حسینی؛ مدیرعامل کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا این شرکت در تلاش است تا با ارائه خدمات متمرکز به‌طور ویژه در صنعت گردشگری و زنجیره ارزش آن ریسک گردشگری را مهندسی و مدیریت نماید و جزیره کیش  بعنوان قطب گردشگری کشور را در راه تبدیل به الگوی ملی «گردشگری ایمن و بیمه‌پذیر» یاری رساند. در واقع  کارگزاری هزاره سوم آسایش فردا، خود را شریک ریسک و همراه رشد کسب‌وکارها و نه صرفاً فروشنده یک بیمه‌نامه می‌داند.

به گزارش توسعه کیش؛ کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه گردشگری هزاره سوم کیش به عنوان یکی از فعالان خوشنام حوزه گردشگری با هدف پر کردن «شکاف تخصصی» بین نیازهای خاص گردشگری و محصولات عمومی بازار بیمه در جزیره کیش افتتاح شد. این کارگزاری با نیازسنجی وانجام مطالعات کارشناسی خلاء ارتباطی بین بیمه و صنعت گردشگری جزیره کیش را به عنوان قطب گردشگری کشور به بخوبی دریافت کرده و با تاسیس کارگزاری بیمه و طراحی و اجرای بیمه نامه های اختصاصی حوزه گردشگری در جهت افزایش احساس امنیت فعالان این حوزه و گردشگران تمام تلاش خود را بکار گرفته است. به بیان ساده کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا فقط بیمه نمی‌فروشد بلکه ریسک گردشگری را مهندسی و مدیریت می کند.

سعیده سادات حسینی؛ مدیرعامل کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصاد کیش در ارتباط با نحوه عملکرد کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا گفت: بیمه هزاره سوم آسایش فردا بر اساس وظایف اجتماعی خود و با سابقه  حضورطولانی مدت در صنعت گردشگری، همیشه احساس خلاء ارتباطی بین بیمه و گردشگری را ملموس احساس نموده ، لذا با امکان سنجی علمی، شرکت کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا را با تمرکز تخصصی  در صنعت گردشگری و هتلداری و خدمات وابسته به آنها افتتاح شد. این کارگزاری رسمی بیمه در جزیره زیبای کیش و تمام نقاط کشور به ویژه استان های گردشگرپذیر فعالیت می‌کند. حسینی در باره مدل کارکرد این شرکت گفت : مدل کار ما «مشاوره‌محور و داده ‌مبنا» است یعنی ابتدا ریسک‌های واقعی هر کسب‌وکار (هتل، رستوران، آژانس گردشگری، مراکز تفریحی، حمل‌ونقل دریایی و هوایی، رویدادها و نمایشگاه‌ها و…) را ارزیابی خواهیم کرد و سپس از میان محصولات شرکت‌های دارای مجوز فعالیت بیمه در جزیره، ترکیب بهینه‌ پوشش‌ها را طراحی و با مذاکره حرفه‌ای، بهترین نرخ و شرایط را برای مشتری اتخاذ می‌کنیم. وی در ارتباط با وجوه تمایز این شرکت به شش اصل ۱- انتخاب بیمه نامه بر اساس نیاز مشتری و بیمه گذاران، -۲بررسی تعهدات و پوشش های متناسب با خطرات احتمالی،۳ – دریافت بهترین نرخ و شرایط از شرکت های بیمه، ۴- صدور بیمه نامه، -۵ پیگیری و دریافت خسارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ۶ -کوتاه کردن بروکراسی اداری از طریق تحول دیجیتال در ارائه خدمات اشاره کرد.

مدیرعامل کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا در پاسخ به سوالی درباره نحوه ارائه خدمات  افزود : ما در هزاره سوم به عنوان یگان تخصصی بیمه، امکان ارائه کلیه رشته های بیمه ای را در اختیار داریم با این تفاوت که اجازه فعالیت با تمامی شرکت های بیمه دارای مجوز فعالیت در جزیره را دارا بوده و قبل از صدور بیمه نامه امکان استعلام قیمت از تمامی شرکت ها را خواهیم داشت و بهترین نرخ و شرایط را برای بیمه گذاران انتخاب و ارائه خواهیم کرد. در کنار تمامی موارد فوق با نیاز سنجی دقیق بازار گردشگری و هتلداری، بیمه نامه های اختصاصی حوزه گردشگری را در جهت افزایش احساس امنیت فعالان این حوزه و گردشگران طراحی و اجرا خواهیم کرد.

حسینی با ارائه گزارشی از برگزاری مراسم افتتاحیه گفت: مراسم افتتاحیه کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا با حضور جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی و حوزه های خدماتی از جمله مدیران بسیاری از هتل های شاخص جزیره، برخی رؤسای شعب ، نمایندگان شرکت‌های بیمه، و فعالان اقتصادی و گردشگری جزیره زیبای کیش برگزار شد؛ وی  گفت : در این مراسم، سه محور اصلی مطرح گردید: نخست اعلام راهبرد کیشِ بیمه‌پذیربا این توضیح که با ارتقای استانداردهای پوشش؛ ریسک برای تقویت برند جزیره به‌عنوان مقصد ایمن گردشگری کاهش می یابد. دوم رونمایی از بسته اختصاصی طراحی شده برای هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی و میهمانان آنها که به زودی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد و سوم  تعهد به مسئولیت اجتماعی که با برگزاری دوره‌های رایگان سواد بیمه‌ای برای کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینان محلی انجام خواهد شد. در انتهای مراسم نیز تفاهم‌های اولیه‌ای با چند هتل و مراکز کسب‌وکار برای شروع همکاری‌های عملیاتی به امضاء رسید.

مدیرعامل کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا در پاسخ به سوال دیگری با این مضمون که آیا در جزیره کیش نمونه مشابهی از این کارگزاری وجود دارد یا خیر بیان داشت: در واقع هدف اصلی  ما از افتتاح این شرکت بیمه  پر کردن «شکاف تخصصی» بین نیازهای خاص گردشگری و محصولات عمومی بازار بیمه است . وی افزود: در کیش، شعب و نمایندگی‌های معتبری فعالیت می‌کنند، ولی کارگزاری بیمه خیر؛ تا کنون وجود نداشته و ما اولین کارگزاری رسمی بیمه در جزیره هستیم و تمرکز ما به‌طور ویژه بر صنعت گردشگری و زنجیره ارزش آن است. این زنجیره از هتل و اقامت تا تفریحات دریایی، رویدادها، لجستیک و حتی صنایع خلاق را در بر خواهد گرفت. حسینی ادامه داد: این تمرکز، همراه با طراحی محصولات اختصاصی و مدیریت خسارت هم‌مسیر با استانداردهای بین‌المللی گردشگری، می تواند وجه تمایز ما با سایرین باشد. به بیان ساده: ما فقط بیمه نمی‌فروشیم بلکه ریسک گردشگری را مهندسی و مدیریت می‌کنیم.

سعیده سادات حسینی؛ مدیرعامل کارگزاری بیمه هزاره سوم آسایش فردا در پایان چشم‌انداز آینده شرکت را تبدیل کیش به الگوی ملی «گردشگری ایمن و بیمه‌پذیر» معرفی کرد، وی با شاره به اینکه نقشه راه ما این است که طی آن نسبت نفوذ پوشش‌های استاندارد در کسب‌وکارهای خدماتی جزیره به‌صورت سالانه افزایش یابد؛ تاکید کرد: هدف این است که در کنار توسعه گردشگریِ باکیفیت در کیش، آرامش و امنیت اقتصادی فعالان این صنعت نیز تضمین شود.در واقع  کارگزاری هزاره سوم آسایش فردا، خود را شریک ریسک و همراه رشد کسب‌وکارها و نه صرفاً فروشنده یک بیمه‌نامه می داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا